fajnie jak zwykle, dzięki
Wymiana świec żarowych - samemu czy w ASO
Zwiń
X
-
Wymiana świec żarowych - samemu czy w ASO
Mam do wymiany świece żarowe (2 szt padnięte). I zastanawiam się czy zabierać się za to samemu czy dać do ASO. Jaki koszt w ASO. Obawiam się urwania świec przy odkręcaniu. Czy nowe świece należy smarować jakimś specjalnym smarem (np. miedziowym) - wyczytałem gdzieś na forum golfa że należy aby w przyszłości nie było problemów z odkręceniem. Auto ma 130 kkm i świece nigdy nie były wykręcane.
I czy do dokręcania konieczny jest klucz dynamometryczny (jaki moment) czy można na wyczucie.
Co jeśli ASO urwie świece - wtedy to naprawiają na swój koszt.
Im więcej poczytałem w necie tym mam większe obawy - może zbędne
Wymieniałem świece żarowe w megance lecz wtedy nawet nie wiedziałem iż mogą być z tym takie problemy. Odkręciłem stare a nowe dokręciłem na wyczucie i jak narazie jest ok.
Zamierzam wymienić wszystkie. Jakie świece najlepiej BERU, BOSCH, NGK
-
-
Zamieszczone przez w.marekCzy nowe świece należy smarować jakimś specjalnym smarem (np. miedziowym)
I czy do dokręcania konieczny jest klucz dynamometryczny (jaki moment) czy można na wyczucie.
Ta czynnosc jest jedna z prostszych
Komentarz
-
-
Zamiast płacić w ASO za wymiane zainwestuj w klucz dynamometryczny np taki:
Można go kupić za 160 pln i na pewno jeszcze nie raz Ci się przyda. Musisz też mieć nasadkę tzw przedłużoną (głeboką) dla daleko wystajacych gwintów 10mm np firmy proxxon oznaczenie PRK23778 za jakieś 10 pln np tu: http://www.narzedziowy.pl/product_in...ducts_id=11209
oraz przegub krzyżowy 1/4" PRK23709 Proxxon ponieważ aby wykręcić niektóre świece nie masz dostępu prosto od góry tylko pod lekkim katem, przeszkadzaja rurki od wtrysków http://www.narzedziowy.pl/product_in...ducts_id=11184 i przedłużkę do klucza PRK23708 100 mm Proxxon http://www.narzedziowy.pl/product_in...ducts_id=11179
Z takim profesjonalnym zestawem możesz konkurować z ASOJak dokręcisz świece odpowiednim momentem nie bedziesz miał później problemów z ich odkręceniem. Ja od 6 lat używam kluczy dynamometrycznych przykręcając praktycznie wszystko odpowiednim momentem (nawet sruby kół
jeszcze nigdy nie miałem problemów z odkręceniem jakiejkolwiek ze śrub. To tylko przez to że mechanicy dokręcają wszytskie śruby "na chama" potem się one urywają czy na maxa zapiekają. Możesz parę godzin wcześniej psiknąć WD40 oraz przedmuchać sprężonym powietrzem piasek wokół świec aby podczas wykrecania nie dostał się do cylindrów.
Tomek
Komentarz
-
-
No kolego Tomek_dx jak ja bym miał kupować taki zestaw do wymiany świec to już wolał bym wymienić to u kogoś Z tego wszystkiego to jest potrzebna przedłużana nasadka. A klucz dynamometryczny jest potrzebny jak ktoś sie zajmuje mechanika, bo kupić tylko dla świec i po to żeby leżał to bezsens. Bo ten co pokazałeś ti jest chyba na 1/4 calai do kół sie nie nadaje. A WD40 to se można wsadzić do ..,......Jak już coś to się kupuje porządny odrdzewiacz np wurth i smar miedziany do przykręcenia. Proxon to bardzo dobre narzędzia ale do garażu żeby odkręcić coś raz na miesiąc to troszku za drogie
Komentarz
-
-
Czyli rozumie że nie powinno być wiekszych problemów z odkręceniem. Odrdzewiacz mam taki http://www.allegro.pl/item764262224_..._11_29_zl.html a jesli chodzi o klucze to mam zestaw proxxona tylko muszę dokupić długa nasadkę. A jeśli chodzi o smar to np http://www.allegro.pl/item780532391_...00c_wurth.html może być?
Odkręcać na zimnym czy ciepłym silniku?
Troszkę odbiegne od tematu zastanawiam się nad kluczem tylko ten 1/4 ma mały zakres a przez to jest mało uniwersalny.
Zastanawiam się nad czymś 3/8 tylko czy dolny zakres nie będzie za wysoki:
Jak jest z jakością kluczy mniej firmowych - ktoś ma doświadczenia
Komentarz
-
-
Damianjg jak napisałem w poscie jest to "profesjonalny zestaw" oczywiście można kupić zamienniki nasadki, krzyżaka i przedłużki za parę złoty w hipermarkecie lub nawet cały zestaw z nasadką 1/4" za jakieś 20-30 pln ale nauczony doświadczeniem oszczędzając na jakości dwa razy się płaci. Przeżyłem już sytuacje gdy np próbując odkręcić zaciski hamulca jakimś kiepskim imbusem za 5 pln objechałem imbus, śrubę w środku i trzeba było ciąć, dospawywać nakrętki i cały dzień roboty. Klucze półprofesjonalne do których należy Proxxon nie sprawiają takich niespodzianek a koszt to ok 10 pln a są na "wiecznośc". U mnie potrzebny był krzyżak ponieważ centralnie nad świecą przechodziła rurka od wtrysku i trzeba było przykręcić świecę pod kątem. A jeżeli w.marek bedzie coś dłubał sam przy aucie to na pewno klucz dynamometryczny może mu się przydać. (A przecież już zaczynaJest dużo połaczeń gdzie można wykorzystywać małe momenty np poduszki chłodnicy metalowe wkręty przykręca się w plastikową poduszkę. Siła 10 Nm. Jesli dowalisz za mocno to przekręcisz gwint w plastiku poduszki, jesli za słabo chlodnica będzie latać powodując zgrzyty i drgania, kolektory dolotowe i wydechowe warto dokręcić odpowiednim momentem aby nie mieć później problemów i takich przykładów jest więcej.
Tomek
Komentarz
-
-
Przynajmniej ze 4 razy wymieniałem świece żarowe w autach typu vw, skoda, seat i nie potrzebowałem jakis specjalnych narzedzi do tego! I jak juz wyzej napisałem w starszych silnikach vw to była gimnastyka. A jak masz faktycznie obawy to jedz do mechanika i on to szybko i sprwnie wymieni. Bo wiecej bedziesz sie do tego przygotowywał niz to jest warte
Komentarz
-
-
w.marek Co do kluczy dynamometrycznych mogą byc tańsze ale musza mieć conajmniej certyfikat kalibracji. I dlatego teraz nie polecam klucza dynamometrycznego Proxxona ponieważ kosztuje ok 300 pln ale firmy TengTools ponieważ jako jedyna firma z tych tańszych załącza certyfikat kalibracji (ok 160 pln)
Oczywiście że najlepszym rozwiązaniem jest kupno 2 kluczy jednego 1/4 cala z zakresem 5-25 Nm i drugiego 19-120 Nm. Niestety nawet firmowe klucze mają bardzo duże przeklamania (%błędu) w skrajnych połozeniach tak wiec nie warto kupować klucza z zekresem 10-220Nm ponieważ nie będzie trzymał parametrów w całym zakresie i będzie na 1/2" i np przedłużka i nasadka 1/2" do odkręcenia świec nie podejdą
[ Dodano: Nie 18 Paź, 09 11:24 ]
piotrek_os niektórzy wolą się przygotować aby zrobić coś przy aucie dobrze. Ja również jestem zdania że należy się przygotowac teoretycznie przed robota aby uniknąc niespodzianek. Co do mechanikow to przez lata miałem same złe doswiadczenia dlatego zacząłem sam dlubać. Np jeszcze w starym VW w benzynie wymieniając świece nie przedmuchali piachu i brudu wokół świec. Przykrecili je na "uszczelkę z piachu" i na pewno część wpadła do cylindra. I takich przykładów mam wiele. Lepiej samemu poczytać, kupić narzędzia za kasę którą trzeba zostawić mechanikowi i zrobić samemu dobrze. Nabyte w tym czasie doświadcznia "bezcenne"Tomek
Komentarz
-
-
Do Tomek_dx
W autach to dłubie sobie już dość długo i oprócz jakichś bardziej skomplikowanych prac wymagających specjalistycznych narzędzi robię sam. ( w zasadzie to tylko rozrząd robił mi mechanik) Teraz kompletuje sobie narzędzia i jak zarazie kupuje proxxona lub JONNESWAY. Też miałem kilka akcji z tandetnymi narzędziami i teraz wole kupić raz a coś porządnego. Tylko ze klucze dynamometryczne do tanich nie należą dlatego wolałbym jakiś uniwersalny (3/8 ma bardziej uniwersalny zakres) tylko mały jest wybór z niskim dolnym zakresem. A na dwa to sobie zarazie nie mogę pozwolić. A jakie sa momenty dokręcania np zacisków hamulcowych czy np napinacza paska.
Komentarz
-
-
Prowadniki zacisków 30Nm, napinacz paska rozrządu 25Nm, ale pompa wody tylko 15Nm, świece żarowe 15Nm. Jesli kompletujesz zestaw narzędzi to kup na razie ten mniejszy 1/4" 5-25Nm. Za jakis czas jak przyjdzie np wymiana tarcz i klocków to zrobisz to sam a za kase którą dałbyś mechanikowi (właśnie 100-150 pln) kupisz ten na 3/8" i zakresem 20-120Nm. Tymi dwoma kluczami dokrecisz 99% śrub w skodzie. Na śruby do których potrzeba sa naprawdę duże momenty są dwa sposoby dokrecania. Np nakretka piasty koła z tego co pamiętam to 225Nm lub 50Nm+60 stopniTomek
Komentarz
-
-
Akurat przedluzona nasadka ulatwia zycie i da rade sprawe zalatwic bardzo szybko.
A jak ktos chce sie pobawic, to polecam wymienic w Freelanderze 2.0TD Tam jedna ze swiec jest za pompa wtryskowa i nie widze innego sposobu jak demontaz pompy, bo nawet jak sie uda wykrecic, to potem swieca jest dluga i nie bedzie miala miejsca zeby sie zlamac :diabelski_usmiech
Komentarz
-
-
Witam!
Mam do wymiany świece żarowe (silnik AHF - 1,9 TDI). Z tego co wiem, w tym silniku trzy świece są wpiętę w układ wstępnego podgrzewania. Katalog InterCars pokazuje mi świece NGK D Power 4 (numer zamówienia 5605). Poszperałem nieco i znalazłem w tym wątku o Seacie Leonie informację, że te świece zmieniły oznaczenie na Y-732J. W katalogu on-line NGK faktycznie jest takie oznaczenie przy moim modelu silnika (link). Numer zamówienia przy tych świecach jest identyczny jak w katalogu InterCars (5605), co sugeruje, że są to takie same świece.
Pytanie brzmi: czy te świece są różne (inne parametry i silniki, do których się je stosuje) czy takie same i zmieniono im tylko oznaczenie?
Komentarz
-
-
Wymieniasz 4 swiece zarowe ktore sa w bloku i to one rozgrzewaja, a potem dogrzewaja komory spalania przy temp nizszej niz +5'C.
Te 3 dodatkowe z boku zostaw w spokoju, bo one i tak nie sa uzywane przez ten silnik do momentu jak temp otoczenia nie spadnie ponize -20 i dziala to jako dogrzewanie plynu w ukladzie chlodzenia.
Komentarz
-
-
Podczepię się z pytaniem.
Przy jakiej temperaturze świeczki zaczynają grzać ? Tzn pamiętam ze starego diesla ze przy niskich tempraturach kontrolki świec paliły się kilkadziesiąt sekund, a w mojej skodzince ledwo sie zapalą i zaraz gasną - przy jakiej temperaturze zaczynają dłużej grzać. Pytanie mało ważne, ale to pierwsza zima z octavką i ciekawy jestem jak to funkcjonuje.
Komentarz
-
-
do Twojego silnika NGK 732J
4szt + ewentualnie 3szt. do dogrzewania płynu
Zamieszczone przez MaicroftTe 3 dodatkowe z boku zostaw w spokoju->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
podłącze się z krótkim pytaniem, dziś -5 . przy zapaleniu świece na 2 s pokazały się kontrolka która zaraz zgasła, silinik kręcił 5 s. i nie zapalił. drugie kręcenie pomogło ale silnik na początku chodził jak traktor. podejrzewam świece żarowe lub ewentualnie przekaźnik. awarię przekaźnika pokaże pewnie VAG ale czy awarię świec również?
Komentarz
-
Komentarz